Sunday, January 4, 2009

Η Οδύσσεια ενός MacBook!



Με αφορμή την απόφασή μου να αγοράσω το νέο macbook 13" περιγράφω τα όσα συνάντησα στα διάφορα καταστήματα, μέχρι τελικά να το αποκτήσω.

Αρχικά είχα την ιδέα να το πάρω από κατάστημα στην επαρχία μιας και βρισκόμουν εκεί για τις διακοπές των Χριστουγέννων. Ξεκινάω λοιπόν με τα μετρητά στο χέρι για το κατάστημα Multirama της Καρδίτσας. Μπαίνω μέσα και βλέπω το macbook στο ράφι μαζί με τα υπόλοιπα laptops που ήταν για επίδειξη. Ρωτάω αν υπάρχει διαθέσιμο και η απάντηση είναι "φυσικά"! Χαρούμενος εγώ που βρήκα αυτό που έψαχνα περίμενα στο ταμείο ώσπου η υπάλληλος μου λέει "περιμένετε λίγο για να σας το ετοιμάσουμε". Δεν έδωσα σημασία στη φράση αυτή και είπα ώσπου να το "ετοιμάσουν" να πάω παραδίπλα στα laptops για να "παίξω" λίγο με το ανοιχτό. Το ανοίγω και τότε έρχεται ένας άλλος υπάλληλος και λέει "α! μιας και το ανοίξατε να σας το ενεργοποιήσω πρώτα μιας και εδώ έχουμε internet"... Φυσικά εκει φρίκαρα μιας και άρχισα να καταλαβαίνω το νόημα της φράσης "περιμένετε να σας το ετοιμάσουμε". Θα μου έδιναν το laptop που ηταν ανοιχτό, δηλαδή θα έβρισκαν το κουτί και θα το έβαζαν μέσα για να το πάρω... Και όταν αντέδρασα και τους είπα πως πληρώνω 1500 ευρώ και περιμένω να πάρω κάτι ΣΦΡΑΓΙΣΤΟ που θα το ανοίξω ΕΓΩ και κανείς άλλος, τους φάνηκε παράξενο που δεν ήθελα το ανοιχτό!

Δεν ξέρω αν εγώ είμαι ο περίεργος της ιστορίας αλλά θεωρώ πως όταν αγοράζω κάτι οφείλει να είναι σφραγιστό και να μην το έχει αγγίξει κανείς άλλος! Η μισή απόλαυση από μια αγορά είναι τη στιγμή που πας σπίτι και αρχίζεις να ανοίγεις τη συσκευασία, αφαιρώντας τα αυτοκόλλητα, ψάχνοντας τα manuals κλπ κλπ. Επίσης θεωρώ λογικό ότι θα έπρεπε από την αρχή να με ενημερώσουν πως θα μου έδιναν κάτι το οποίο ήταν ανοιχτό και είχε βγει από την αρχική του συσκευασία και πως θα το είχαν αγγίξει ποιος ξερει πόσα χέρια όσο ήταν στο ράφι. Όπως επίσης θεωρώ λογικό πως ένα ανοιχτό προϊόν, δεν μπορεί να πωλείται στην αρχική του τιμή μιας και στην ουσία είναι ...μεταχειρισμένο! Anyway, φυσικά δεν το δέχτηκα και μιας και ήταν το μόνο που είχαν και θα έπρεπε να γίνει παραγγελία από Αθήνα για να έρθει νέο, σηκώθηκα και έφυγα.

Είχα σχεδόν αποφασίσει πως θα το αγοράσω όταν επιστρέψω Αθήνα, μέχρι με έπιασε το γιορτινό πνεύμα και άρχισα να ψάχνω από που αλλού θα μπορούσα να το πάρω. Και τότε διαπίστωσα το εξής (και δεν υπερβάλλω): ΠΟΥΘΕΝΑ σε ολόκληρη την Θεσσαλια δεν υπηρχε ετοιμοπαράδοτο macbook!

Πήγα Πλαίσιο Λάρισας: όχι, Multirama Λάρισας: ΟΧΙ, Κωτσόβολο Λάρισας: ΟΧΙ, όλα τα καταστήματα που φέρνουν προϊόντα apple στην Λάρισα: ΟΧΙ, αντίστοιχα όλα τα παραπάνω καταστήματα στα Τρίκαλα: ΟΧΙ, Public Βόλου: ΟΧΙ κλπ κλπ κλπ.

Οπότε άρχισα να ψάχνω στην Αθήνα που φυσικά υπήρχε ετοιμοπαράδοτο σχεδόν σε όλα τα σχετικά καταστήματα (Πλαίσιο, Multirama, Document, Public κλπ). Σε όσους ρωτούσα όμως υπήρχε ένας απαράβατος όρος: Να το πάρω σφραγιστό στο κουτί του και να είμαι ο πρώτος που θα το ανοίξει! Και όπως καταλαβαίνετε άρχισα και εδω να παρατηρώ διάφορα "περίεργα".

Ξεκινάμε:
Στην Document, που το συμπαθώ πολύ ως κατάστημα και έχει το πιο ενημερωμένο προσωπικό που έχω δει ποτέ, ενώ στην αρχή μου είπαν πως "φυσικά και θα είναι σφραγιστό", την επομενη μέρα που πήγα μου είπαν πως όχι μόνο θα είναι ανοιχτό αλλά θα το έχουν boot-άρει και θα έχουν φτιάξει και demo user για να βεβαιωθούν πως λειτουργεί σωστά και πως δεν θα έχει κανένα καμμένο pixel. Με αυτή τη διαδικασία αν πας σπιτι και βρεις κάτι που δεν σου αρέσει, στο αλλάζουν με νέο επι τόπου ενώ αν το πάρεις σφραγιστό και πάλι πας σπίτι και κάτι δεν σου αρέσει, το πας μεν πίσω αλλά δεν στο αλλάζουν αμέσως και ακολουθεί τη διαδικασία απόστολής στο service της rainbow και ...καλά κρασιά στο "περίμενε". Φυσικά και μετά από αυτές τις εξηγήσεις δεν δέχτηκα να το πάρω και συνέχισα στα υπόλοιπα καταστήματα.

Αυτή τη φορά όμως εκτός από το σφραγιστό κουτί, ρωτούσα και το τι γίνεται αν πάω σπίτι και βρω ένα καμμένο pixel ή κάτι που δεν θα μου αρέσει. Το Πλαίσιο και τα Multirama λοιπόν, αν πας σπίτι, το ανοίξεις και δεις κάτι περίεργο, δεν στο αλλάζουν επί τόπου αλλά ακολουθεί τη διαδικασία του service κλπ μιας και η apple δεν δικαιολογεί αντικατάσταση με ένα προβληματικό pixel.

Τελικά κατέληξα στο Public που ήταν το μόνο που αν αγοράσεις κάτι και για οποιονδήποτε λόγο δεν σε ικανοποιήσει, μπορείς να το επιστρέψεις μέσα στις 10 πρώτες ημέρες από την αγορά του και να σου δώσουν όλο το ποσό πίσω αρκεί να το παραδόσεις σε καλή κατάσταση στην αρχική του συσκευασία. Οι άλλοι το έκαναν μεν αλλά δεν σου επέστρεφαν μετρητά, παρά μόνο τη δυνατότητα πίστωσης του ποσού για να αγοράσεις κάτι άλλο. Ευτυχώς δεν παρατήρησα τίποτα το περίεργο στο macbook και είχα και τη χαρά-απόλαυση να ανοίξω μόνος μου το κουτί, να βγάλω τα αυτοκόλλητα και να ξεκινήσω τη διαδικασία παραμετροποίησης του λειτουργικού και των ρυθμίσεων!

Δεν ξέρω αν εγώ είμαι τόσο περίεργος αλλά αυτά τα πράγματα τα θεωρώ αυτονόητα και δεν δέχομαι συμβιβασμούς! Στο εξωτερικό αν αγοράσεις κάτι και δεν μείνεις ικανοποιημένος (ακόμη και αν απλά το μετανιώσεις), σου το παίρνουν πίσω χωρίς πολλά πολλά και παίρνεις πίσω τα χρήματά σου. Όπως επίσης και αν θέλεις να αγοράσεις κάποιο από τα προϊόντα που είναι για επίδειξη, σε ενημερώνουν πρώτα και στη συνέχεια σου κάνουν μεγάλη έκπτωση όπως αν αγόραζες κάτι μεταχειρισμένο!

Αυτά!

Υ.Γ1: Έχε χάρη που που δεν μπορούμε να παραγγείλουμε από applestores του εξωτερικού!
Υ.Γ2: Το macbook @ 2.4 κυριολεκτικά "πετάει". Review σε επόμενο post.

9 comments:

HaPagan said...

Ωχ τέτοια λέγε μου τώρα που ψάχνω και εγώ να αποκτήσω ένα MacBook. Λέω να κινηθώ σε καμιά 15 μέρες. Τι στο καλό στην Αθήνα όλο και κάτι θα υπάρχει.

Ποιό MacBook πήρες;

billdanos said...

Στην Αθήνα άνετα θα βρεις παντού, απλά πρόσεχε αν θα στο δώσουν ανοιχτό ή όχι!

Πήρα το macbook 13" με CPU@2.4, 2gb ram, 250hdd και το φωτιζόμενο πληκτρολόγιο.

:)

giorgio said...

Είσαι σοβαρός; να δώσεις τόσα λεφτά και να σκέφτεσαι ότι μπορεί και να είσαι.. "παράξενος"; δεν το νομίζω.

Την ίδια αντίδραση θα είχε ο καθένας, νομίζω.

billdanos said...

Το ότι στα περισσότερα καταστήματα όμως μου το έδιναν ανοιχτό, με κάνει να πιστεύω πως πολλοί αγοράζουν πράγματα χωρίς να ενδιαφέρονται για το αν είναι σφραγιστά ή όχι!

:)

@ρ@τε πύλ@ς said...

Βασίλη δεν είναι μόνο θέμα ευχαρίστησης το κλειστό πακέτο. Είναι και θέμα ασφάλειας, είναι και θέμα τυχόν ελαττώματος κλπ!

billdanos said...

Προφανώς αλλά θεωρώ πως θα έπρεπε να έχω το δικαίωμα από την αρχή να το παρω σφραγιστό και αν διαπιστώσω στη συνέχεια (εντός 24 ωρών) ότι κάτι δεν πάει καλά, να το επιστρέψω και να αντικατασταθεί άμεσα!

Στη δική μου περίπτωση δεν το άνοιγαν απλά για να δουν αν στο κουτί είναι όλα αλλά του έβγαζαν τα αυτοκόλλητα, το 'ανοιγαν, έκαναν όλη τη διαδικασία της αρχικήες παραμετροποίησης και έφτιαχναν και demo user!!!

Sorry αλλά εγώ ένα τέτοιο μηχάνημα το θεωρώ ...μεταχειρισμένο!

:)

@ρ@τε πύλ@ς said...

Σωστός!

george ant. said...

Καλα δεν παίζει να έπερνες το mac που είχαν στο ράφι...δηλαδή έλεος...και απορώ που δεν ντράπηκαν να σου το πουν!

Επειδή πήρα και εγώ πριν 2 βδομάδες περίπου το 13άρι mc απο multirama στο the mall στο μαρούσι, έπεσα σε καλό υπάλληλο που με ενημέρωσε για διάφορα πράγματα...είδα όλα τα mac που είχαν κλειστά και με συναγερμούς κάτω απο τα ράφια και το μόνο που του έκαναν είναι να με γράψουν στα multirama οπότε και είδαν τον σειριακό κωδικό και αυτό απο το κουτί του!

Ξανα λέω απορώ που τόλμισαν να σου δώσουν αυτο απο το ράφι...και μια χαρά να ήταν σου λεώ έχεις κάθε δικαιώμα να γουστάρεις να μυρίσεις το καινούριο καθώς το ανοίγεις!

btw δεν είναι πολύ όμορφο το 13αρι μας?

roverand said...

εγω το πηρα δυο εβδομαδες απο τα multirama καλαματας. ειχανε κανα τριαρι κοματια stock απο οτι ειδα και μαλιστα με το ilife09 μεσα. ευτυχως δεν αντιμετωπισα κατι τετοιο...